پاورپوینت درباره مينرالها

پاورپوینت درباره مينرالها

پاورپوینت درباره مينرالها

نوع فایل : پاورپوینت( Power Point )قابل ویرایش

 

تعداداسلاید  :27 اسلاید

 

بخشی ازاسلایدها:

1- ماكرومينرالها: كلسيم، فسفر، منيزيم، پتاسيم، سديم، كلر و گوگرد

 

2- ميكرومينرالها: آهن، روي، مس، يد، فلوئور، سلنيوم و.....

ضربان قلب را تنظيم ميكند .

بيخوابي را كاهش ميدهد .

درتنظيم كار سيستم اعصاب بدن به خصوص در انتقال تحريكات نقش اساسي دارد .

كلسيم عامل استحكام استخوانهاست .

كلسيم براي عملكرد عضلات ضروري است .

انتقال پيامهاي عصبي بواسطه يون كلسيم صورت ميگيرد .

عوارض كمبود كلسيم در كودكان راشيتيسم ‘ در ميانسالان استئومالاسي و در بزرگسالان

استئوپروز است. كمبود شديد كلسيم انقباض شديد عضلات به حالت كزاز را به دنبال دارد كه ابتدا به صورت گرفتگي عضلات ديده ميشود. و بيشترين اثر كمبود كلسيم پوك شدن استخوانها در سنين بالاست. كلسيم از راه پوست هم هدر ميرود فعاليت زياد در حرارت بالا وتعرق زياد ‘دفع پوستي كلسيم را افزايش ميدهد.

انواع لبنيات غني ترين و بهترين منبع كلسيم هستند وكلسيم  موجود در انها براحتي جذب ميشود  هر ليوان شير300 ميلي گرم كلسيم دارد كه يك سوم نياز روزانه مارا تامين ميكند .

ماست ‘ پنير و بستني نيز از شير تهيه ميشوند كلسيم قابل توجهي دارند ماهي نيز منبع خوبي براي كلسيم است  ماهيهايي چون ماهي ازاد’ ماهي تن و ساردين مقدار مناسبي كلسيم دارند . بيشتر سبزيجات سبزرنگ كلسيم زيادي دارند . روناس’ اسفناج و كلم وكلم بروكلي و جعفري و بادام هم كلسيم زيادي دارد كه با كشمش وانجير خرماي خشك ميان وعده هايي مناسب ومقوي هستند . جالب است بدانيد كه گوشتها وميوه ها كلسيم زيادي ندارند .

میلی گرم نیاز روزانه: 1000

 

 


دسته:

پاورپوینت درباره مينرالها

خرید آنلاین